Új Club World székek a British Airways gépein

Hírek

british-airways-logo-png-british-airways-294.pngA British Airways a légitársaságok közül elsőként kínált a hosszútávú business class - vagy ahogy ők hívják: Club World - kabinban teljesen vízszintes ággyá alakítható székeket. Akkoriban ez a first class kiváltsága volt, a business székek a mai premium economy székekhez álltak közelebb.

A kétezres évek elején bemutatott szék imázsa azonban mára megkopott, a konkurencia pedig tovább fejlesztette a koncepciót. Ma már nemcsak full flat seat jár a legtöbb légitársaság business kabinjában, de közvetlen folyosó kapcsolat a szomszédon való átmászás nélkül, sőt rohamosan terjedőben vannak az ajtóval ellátott privát fülkék. A kabin legutóbbi frissítésekor a pénzügyi nehézségek és a fokozódó fapados konkurencia miatt nem cserélték le a székeket ami az utazóközönség egybehangzó véleménye és a légitársaság bevallása szeirnt is hiba volt.

Ezen előzmények után mindenki izgatottan várta az idénre beígért vadonatúj üléseket. Mindenki tudta, hogy valami nagyot kell gurítaniuk, ha az egyik legutolsó helyről az élmezőnybe akarnak felzárkózni, lássuk mit kínálnak.

britishairways_21686597865680.jpgA probléma az ekkora ugrásokkal az, hogy nehéz megőrizni a termék pozícióját a többi termékhez képest. Bár a first kabin is kapott mostanában egy minimális ráncfelvarrást, a főbb jellemzői ugyanazok maradtak. Ha ehhez képest túl nagyot lép előre a business kabin, akkor az veszélyes lehet a magasabbra pozícionált termékre nézve. Bár nem valószínű, hogy a hardcore jómódú törzsutasok tömegesen fognak downgrade-ért könyörögni a check-in pultnál, ezután kevés indokot lehet felhozni a first class szék mellett (főleg, hogy azok sem éppen a kategória legkiemelkedőbb termékei).

britishairways_21686326819237.jpgElső ránézésre jelentős a változás, de ez főleg a nagy lemaradásnak tudható be. A szék a középmezőny felső részébe sorolható, semmilyen extravagáns vagy korszakalkotó megoldást nem láthatunk. Az anyag- és színhasználat belesimul a légitársaságtól megszokott visszafogottan elegáns dizájnba. A folyosó felőli oldalon kis ajtóval tehető még privátabbá a szék, még akkor is, ha az ajtó nem ér a földig és ha nagyon akarjuk, a folyosóról az ajtó felett is be lehet látni. A másik oldalon egy eltolható panel választ el a szomszédtól. Ez lehetne valamivel nagyobb, ismerősök esetén is csak egy kis ablakon keresztül lehet beszélgetni. Talán célszerűbb lett volna lefelé tolható panelt alkalmazni, bár az nyilván bonyolultabb mechanikát igényelt volna.

britishairways_21686246981997.jpgSzakítva az eddig megszokott, párosával egymás felé felé fordított Yin-Yang kialakítással, a székek úgynevezett fordított halszálkás kialakításúak, ami azt jelenti, hogy a folyosónak félig háttal ül az ember. A helyspórolás végett a fekvő pozícióban az utas lába az előtte lévő ülés oldalsó asztalkája alatti "üregbe" megy be. Az ülés melletti asztalon és a benne kialakított zárható rekeszekben számos apróságot (útlevél, telefon, neszeszer, stb.) lehet tárolni, majd ottfelejteni leszállás után. Az étkezőasztal a belső oldalról hajtogatható ki, bár a mikéntjéről még nincs információ. A képek alapján azonban úgy tűnik, hogy étkezés közben sem lesznek a székhez szegezve az utasok, mint az előző szék esetén. A légitársaság közleménye szerint a szék körüli tárolás 40%-kal növekedett, ami nem nagy kunszt, tekintve, hogy mindenki a nem létező tárolókapacitásra panaszkodott eddig. Kérdés, hogy meghagyják-e a felső tárolókat, mert az nagyban befolyásolja a kabin érzetét. Ha meghagyják a felső tárolókat középen az kalusztrofóbbá teheti a kabint, viszont ha elhagyják, akkor a középen ülő utas kénytelen a szélső utasok feje felett pakolni.

britishairways_216861572009489.jpgA szórakoztatásról a pipere tükör és olvasólámpa mellett 17-18.5" képernyős fedélzeti rendszer gondoskodik, géptípustól függően. Sajnos egyelőre nem derül ki, de feltehetőleg "csak" HD felbontású képet kap az utas. A szék karfájába is be van építve egy kijelző, ami azt sugallja, hogy nem jár vezetékes távirányító. Ülés pozícióban ez nem gond, de fekvő helyzetben egyik kijelző sem esik kézre. A szék mozgatása remélhetőleg az érintőképernyőn keresztül történik, mert mellette csak három, előre tárolt pozíciót előhívó gomb van. A szórakoztató rendszer választéka illetve a fedélzeti kamerák nem a szék tartozékai, így arról nem érdemes most beszélni.

Ezután már csak az a kérdés mikor és hol lehet találkozni az új kialakítással. Nos, elsőként a London-Madrid járat utasai élvezhetik ideiglenesen a székeket, amint megérkeznek a légitársaság új Airbus A350 gépei előreláthatólag júniusban. A tréning járatok után a gépek a London-Toronto útvonalon fognak közlekedni, várhatóan októbertől. Ezután a  szintén újonnan érkező Boeing 787-10 gépeken kerülnek elhelyezésre a székek, majd lassan a többi gép is megkapja. Kérdés, hogy vajon az egyedülálló Airbus A319 Club World London City székeket is lecserélik?

< Előző hír          Következő hír >

BA közlemény

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kérlek látogasd meg a Patreon oldalamat, ahol az utazások támogatásáért cserébe exkluzív tartalmakhoz is hozzáférést biztosítok. Kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.