British Airways jin-jang szék

Megkopott dicsőség

20240803_205403.jpg

Bekövetkezett, amitől mindig is tartottam, most mégsem bánom: a British Airways régi, gyakran Jin-Jang széknek nevezett business ülésén kötöttem ki. Hogy ez miért rossz és miért nem bánom? Mindjárt kiderül.

Erről a székről már röviden írtam az American Airlines és British Airways business class összehasonlító cikkben - nem sok jót. Most mégsem bánom, hogy ez jutott a Club Suite ülés helyett, mert teljesen ingyen volt. Mivel hivatalos útról volt szó, a cég vette a repülőjegyet, méghozzá turista osztályra. Miután hozzáadtam a törzsutas státuszomat a jegyhez, csodák csodájára másnapra kaptam egy upgradet prémium turista osztályra. Már így is volt nagy öröm, hát még mikor a check-in pultnál közölte a hölgy, hogy kaptam egy upgrade-t és a business osztályon ülök. Szóval így kerültem dupla upgrade-del, számomra teljesen ingyen a Jin-Jang székbe. Ha saját zsebből fizettem volna a business jegyet és ezt a széket kapom, zabos lettem volna, de így legalább kipróbálhattam ezt a *khm* klasszikus ülést.

A British Airways 1999-ben mutatta be ezt a széket, mely akkor világraszóló szenzáció volt. Ez volt ugyanis az első olyan business szék, melyet teljesen vízszintes pozícióba lehetett állítani és úgy aludni, a többi, manapság prémium turista osztályokon megtalálható ülés típusokhoz képest. Mivel ez egyedülálló újdonság volt, akkoriban senki nem törődött a hátrányokkal. Márpedig az volt bőven, hiszen egyértelmű, hogy fekvő utasból sokkal kevesebb fér a kabinba. Ezért maradt a szűk, a mai prémium turista kabinnal megegyező 2-4-2 székkiosztás, hogy gazdaságilag is életképes legyen a koncepció. Ez nagyon keskeny ülést és konkrétan zéró tárolóhelyet jelent, sőt a szék kialakítása miatt egyes utasoknak ugyanúgy át kell mászni a szomszédjukon, mint az alacsonyabb szintű kabinokban. A székek semmilyen privát szférát nem nyújtanak, a folyosó melletti székek utasai gyakorlatilag a folyosón alszanak. Oldalt fordulva lehet választani, hogy az ember bokája és feneke vagy a térde lógjon ki oldalt.

Az étel felszolgálása is szenvedés, a folyosó mellett ülő utasokon keresztül kell megoldani a belül ülők kiszolgálását. A csak egyik oldalon rögzített asztal lógott es olyan gyengének tűnt, hogy a fém evőeszközt alig mertem a külső oldalára rakni. Az étkezés angolosan unalmas volt, én a csirkés cézár saláta után a sült csirkét választottam az étlapról a hal és a vegetariánus fogás mellől. Leszállás előtt reggelire a sonkás bagelt választottam a rántotta helyett és őszintén mondom – nem gondoltam volna, hogy valaha ezt fogom mondani – a reggeli finomabb volt, mint a főétkezés.

A középső két ülésre ne adja a sors, hogy egy idegennel kelljen ülni, mert minimális elválasztás van. A lábtartó egy külön darab, aminek olyan gyenge mechanikája van, hogy a szövetbe kellett hímezni, hogy ne üljön vagy álljon rá senki, mert leszakad. Pedig foglalkoztak vele, mert több funkciója is van, csak emiatt nagyon gyenge és sokszor elromlik. A kijelző az oldalfalból hajtható ki, amit a személyzet meg is tesz a biztonsági bemutató idejére majd gondosan be is csukják a felszálláshoz. Sajnos a kijelző kihajtott állapotban lötyög, ezert nehéz nyomkodni vagy húzgálni az ujjunkat rajta.

Mint mondtam, ezek a hátrányok eleinte eltörpültek a kényelem mellett, idővel azonban egyre több légitársaság fejlesztett full-flat székeket, melyek már mentesek voltak ezektől a gyerekbetegségektől. A gyártók ugyanis rájöttek, hogy az egyik utas lába feletti teret prímán lehet hasznosítani egy másik utas oldalasztalaként vagy tárolójaként.

Érthetetlen módon a British Airways olyan sokáig meghagyta ezeket a székeket, hogy mára már szitokszóvá váltak. Szinte minden utazó blogger és szakértő negatív véleménnyel van róla és ezt most én is meg tudom erősíteni. A cseréjük mostanában zajlik, az új Club Suite termékről már itt és itt is írtam.

< Előző bejegyzés          Következő bejegyzés >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.