British Airways Business Class

Villám mustra

britishairways_21686326819237.jpg

Bár legutóbbi utamon nem a business class kabinban utaztam, repülés közben sikerült egy üres széket kipróbálnom. Azért voltam rá kíváncsi, mert a 2019-ben bejelentett Club Suite az iparág legrosszabbjának tartott székét hivatott lecserélni. (Borítókép: mediacentre.britishairways.com)

Az új székeken semmi olyan nincs, amit már ne láttunk volna, mégis nagy örömhír ezek terjedése. Hogy megértsük, miért olyan nagy előrelépés egy átlagos szék, el kell mondjam, hogy a British Airways jelenlegi széke a kategória egyik legrosszabbja az utasok - és zavarbaejtő módon igazából a légitársaság emberei - szerint is. Ezeket a székeket már régen le kellett volna cserélni, de anyagi megfontolásból egy enyhe frissítés mellett döntöttek a legutóbbi kabinátalakításnál. Az egykor forradalmi székek (ezek voltak az első teljesen vízszintes ággyá alakítható székek a business kategóriában) mellett mára nagyon elhúztak a versenytársak és kifejezetten kínossá vált a létezésük. Kevés tárolóval, szűk hellyel és lehetetlen kabin elrendezéssel rendelkeztek.

Ezért várta az egész iparág lélegzet visszafojtva, mivel rukkol elő majd a cég. A leváltásról szóló bejelentés után a rajongók hónapokig találgattak és osztottak meg biztosnak vélt információkat az új termékről, ezért némileg csalódás is lett a vége, mikor leleplezték azt. Ez ugyanis a Collins Aerospace Super Diamond székén alapul, melyet számos más légitársaság, többek között az Aeromexico, az Air Canada és a WestJet  is használ. Ironikusan mondhatjuk, hogy a British Airways most, évekkel később ért fel ezek szintjére.

20220316_175310.jpg

Ezzel persze nem a széket akarom kritizálni, mert pár apróságtól eltekintve jó kis szék ez, főleg, hogy a British Airways néhány átalakítást eszközölt az alap kialakításhoz képest. A legfontosabb, bár szerintem teljesen felesleges kiegészítő az ajtó, mely ülésből fülkévé avanzsálja. Kár, hogy az ajtó teteje kb. 110 cm magasan van, ezért semmit nem takar a folyosón álldogálókkal szemben, a többi ülő ember meg az ajtó nélkül sem nagyon lát be. Ezen kívül még átvariálták kicsit a tárolórekeszeket és természetesen a légitársaság válaszotta anyagokkal és színekkel lett burkolva.

20220316_173507_1.jpg

20220316_175046.jpg

A kabin tágas hatású, ugyanis a trendeket követve a középső ülések felett kiszerelték a tároló rekeszeket, így hirtelen lett fejtér. A székek fordított halszálkás elrendezésűek, ahol a lábtér az előttünk ülő utas tárolói és oldalasztala alá megy be. A kialakítás közvetlen folyosó elérést biztosít minden utasnak, senkin nem kell átmászni. A szék belső oldalán kapott helyet a kezelőpanel, mely már-már spártaian egyszerű, továbbá két vízszintes és egy függőleges tároló. A kezelőpanel grafikáján érhető tetten a legjobban, hogy bár a légitársaságnál ez egy új termék, valójában már elég régi dizájn. Az asztal a nagyméretű kijelző alól húzható ki, melynek sínjét meg sem próbálták elrejteni, pedig dobott volna az elegancián.

A hárompontos biztonsági övvel ellátott székbe beleülve érezzük, hogy itt azért óvatosan adagolják a teret az első osztályhoz képest, amit egy marketinges úgy öntene szavakba, hogy "minden kézre esik". Valóban, semmiért nem kell túlzottan nyújtózkodni. A tárolók mérete elegendő a telefon, útlevél és egyéb kacatok tárolásához, majd ottfelejtéséhez. Vigyázni kell, mert a vízszintes és a függőleges tároló ajtajai összeakadnak, egyszerre nem tudjuk kinyitni őket. Az egyikben egyébként USB port, univerzális konnektor és távirányító is található.

20220316_174544.jpg

20220316_173636.jpg

Az asztal a kihúzás után kihajtható, megduplázva a méretét. Ilyenkor is el tudjuk tolni magunktól, ami azt jelenti, hogy egyrészt kényelmesen be tudjuk állítani a távolságát, továbbá a karfa lesüllyesztése után étkezés közben is ki tudunk mászni a székből. A kiszolgálásról és az étel-ital választékról nem tudok nyilatkozni, elfelejtettem elkérni a menüt a konyhában pihenő és étkező légiutas kísérőktől.

20220316_174158.jpg

Az étkezés után általában a pihenés következik, ilyenkor a White Company által biztosított ágyneműt élvezhetjük. Azt nem tudom, hogy ez minden útvonalon elérhető-e vagy csak az ultra hosszútávú / éjszakai járatokon. Az alvó pozíció mérete egy szinten van a Qatar Airways halszálkás vagy Qsuite székeivel és határozottan jobb, mint az Iberia vagy Latam ülése.

20220316_174618.jpg

Az alacsony tolóajtó kézzel tologatható és mint mondtam, semmilyen privát zónát nem nyújt a folyosón mászkáló emberekkel szemben. A többi utastól a sima válaszfal is hatékonyan elválaszt és személy szerint nem szokott érdekelni, ha valaki alvás közben a derekamat bámulja.

Összességében azt tudom mondani, hogy ez a termék rendben van és pár év múlva, ha mindenhonnan kikerült az előző szék, nyugodtan merek majd British Airways business, (azaz Club World ahogy náluk hívják) jegyet venni, de addig biztos nem, mert egy gépcsere esetén nagyon fájdalmas a minőségbeli különbség.

< Előző bejegyzés          Következő bejegyzés >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.