Egy majdnem sztrájk margójára - ügyfélkezelés BA módra
Idén nyáron többször is sztrájk fenyegette London légiközlekedését. A heathrowi, gatwicki és stanstedi repülőterek földi kiszolgálószemélyzetének összehangolt sztrájkja mellett a British Airways pilóták is munkabeszüntetést fontolgattak. Mivel párommal mi is rendszeresen utazunk, majdnem érintettek lettünk. Nem várva utolsó pillanatig, megpróbáltunk elébe menni a problémának és elkerülni a sztrájkot. Most elmesélem, mennyire volt ebben partner a British Airways, hátha más is hasonló helyzetbe kerül. Kép forrása: flickr.com
Mielőtt belevágnék a konkrét eset ismertetésébe, beszéljünk a menettérti repülőjegyek egyik feltételéről. Mégpedig arról, hogy ha az ember nem repüli le az odautat, a légitársaság automatikusan törli a visszajegyet is. Megvan az oka ennek a bicskanyitogató feltételnek, ne menjünk most bele, csak azért említettem, mert esetünkben ez fontos szempont volt.
A földi kiszolgáló személyzet sztrájkja a szabályoknak megfelelően, két héttel a tervezett időpont előtt ki lett hirdetve, péntekre és szombatra. Nekünk az egyik hétvégi utunk pont akkorra volt ütemezve, pénteki indulással és hétfői visszaúttal. Sztrájk esetén ugye pénteken és szombaton senki sehova, legelső esélyes nap vasárnap, amikor is több ezer feltorlódott emberrel lehet versenyezni a szabad helyekért. Ráadásul, mivel másnap jönnénk is vissza, nincs is értelme elutazni. Hogy ez ne történjen meg, azt gondoltuk ki, hogy veszünk egy extra egyirányú repülőjegyet csütörtökre a mérföldjeink, pontosabban Avios pontjaink terhére. De ehhez az kellett, hogy a British Airways ne törölje a pénteki jegyhez tartozó visszautat. Nem volt lehetetlen gondolat, pontosan ezt csináltuk a blogindító ausztráliai utunk előtt. Akkor az ügyfélszolgálat a hóhelyzetre való tekintettel a visszaútra úgynevezett protectiont rakott és egy széljegyzetet, hogy időjárási problémák miatt nem került lerepülésre a kifelé szóló jegy.
A pozitív tapasztalatok után most is felhívtuk az ügyfélszolgálatot, ahol azonban közölték, hogy
NEM.
Álláspontjuk szerint addig, amíg a sztrájk hivatalos nem lesz és a BA nem küld a repülőjárat törléséről értesítést, a normál szabályok vonatkoznak a jegyre, tehát ha módosítani akarunk, az pénzbe kerül, ha pedig nem repüljük le az első felét, törlik a másodikat. Próbáltuk elmagyarázni, hogy péntek reggel nekünk már késő lesz, három napos út esetén elveszteni egy napot is sok, nemhogy kettőt!
AKKOR SEM.
Ekkor mepróbáltunk a kapitalista felükre hatni azzal, hogy ha ráteszik a védelmet a jegyünkre, mi egyrészt saját zsebből újrafinanszírozzuk az utunkat, másrészről pénteken, mikor sokezren telefonálgatnak és asztalt borogatnak, mi nem fogjuk őket zargatni, win-win, ahogy az angol mondja.
TOVÁBBRA SEM.
Ezután a szívüket próbáltam meglágyítani, udvariasan kifejtve, hogy szerintem elég mocskos ez a törlés dolog, de szemet hunyok, élni és élni hagyni ugye, de akkor legalább most tegyenek már kivételt, mikor a levegőben lóg a sztrájk. Egy végtelenül kedves és kimerült ügyintéző végül bevallotta, hogy hiába akarok a felettesével beszélni, a pénzügyi osztály markában van az egész ügyfélszolgálat, mert amíg a számítógépes rendszerben ők nem oldják fel a tiltásokat, addig mindenféle változtatást csak fizetés után enged a rendszer. Azzal váltunk el, hogy nem értem, hogy a BA miért viselkedik úgy, mint a világ legszemetebb fapados cége, dehát legyen.
Ekkor azt mondtam rendben, én biztos nem fogok menettérti jegyet venni, pukkadjanak meg. Amikor itt van két utas, aki proaktív módon elébe akar menni a problémának, és csak azt a jogos, kifizetett, szaros kis széküket akarják megtartani, ami egyébként is az övék, a légitársaság meg nem hajlandó együttműködni, akkor gebedjenek meg. Mi nem veszítünk sokat, mert a két nappal későbbi jegyet nem vagyunk kötelesek elfogadni, és bár a légitársaságok ilyen esetben nem fizetnek kártérítést, az utasbiztosításunk fedez minden kárt. Mondjuk örülök, hogy ez utóbbit nem kellett tesztelnünk, mert a sztrájkot lefújták.
Utas oldalról nézve utólag a British Airways bukott egy repülőjegyet, amit vettünk volna, ha egy kicsit rugalmasak. Nekik nem került volna pénzbe, mi meg lenyeltük volna a plusz költséget. Nem ismerem az iparági szerződéseket, és egyezményeket, ezért csak tippelni tudok arra, hogy a légitársaság biztosítása utasonként kárpótolja őket, ezért nem érdekük, hogy a sztrájk előtt belekezdjenek a tűzoltásba saját szakállra. Mindenesetre jó dolog tudni, mire számíthat az ember hasonló esetekben.
< Előző hír Következő hír >
Kép forrása: commons.wikimedia.org
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kérlek látogasd meg a Patreon oldalamat, ahol az utazások támogatásáért cserébe exkluzív tartalmakhoz is hozzáférést biztosítok. Kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.