Ausztrália II.
A hatórás út után az élménytől még mindig feldobódva szálltunk ki a gépből Dohában helyi idő szerint kora délután, hogy aztán a Hamad International repülőtér Al Mourjan lounge-ában töltsük el az átszállás három óráját. Mivel a beszálláshoz hasonlóan kiszálláskor is előnyt élveznek a business class utasok, a tömeget hátrahagyva gyorsan a központi hallba értünk, ahol már ismerősként pillantottuk meg a repülőtér ikonikus műalkotását, ami egy olvasólámpával jó alaposan helybenhagyott, több emelet magas, citromsárga, plüss maci. A kép alapján döntse el mindenki, mennyire pontos a leírás.
A repülőtér egyébként az ország kis méretéhez képest igen forgalmas tud lenni, hiszen sokan választják a Qatar Airwayst Európa és a Távol-Kelet között utazva. A repülőtér - mint az araboknál minden új építmény - grandiózus és csillogó, bár méretben nyomába sem ér a dubaji terminál(ok)nak.
Az eligazodás igazán könnyű, egy nagy épület alkotja a terminált, melynek szárnyai vezetnek az A-D beszálló kapukhoz. Az épület távolabbi részén lévő kapukhoz az épületen belül, az emeleten futó automata vonattal is el lehet jutni. Nem sok repülőtérről mondható el, hogy a terminálon belül található a reptéri szálloda, melynek nemcsak a szoba ablakai néznek a tranzit váróba, de egy úszómedence is helyet kapott utóbbi felett.
Érdekesség, hogy a termináltól délre, egy külön autópálya lehajtó vezet az uralkodó saját termináljához. Az indokolatlanul hatalmas és fura építészeti megoldású épület előtt hatalmas díszkert található szökőkúttal, az épület hátuljánál pedig privát csápokon szállhat be őfelsége a magángépeinek egyikébe.
Mivel ez a Qatar Airways honi repülőtere, nagyot gurítanak lounge téren, amik hatalmas területeket foglalnak el az érkező és induló szintek fölött. Az Al Mourjan lounge kizárólag a Qatar Ariways és a Oneworld szövetség business és first class utasainak van fenntartva - bár utóbbiak rendelkezésére áll az Al Safwa first lounge is. A Qatar Privilege Club gold és silver státuszú utasok is csak más loungeokba mehetnek be, a OneWorld szövetség - melynek a Qatar Airways is a tagja - Emerald és Saphire státuszú emberekkel együtt. Egyszerre több száz ember tud itt étkezni, üldögélni, internetezni, aludni, vagy éppen játékkonzolokon játszani.
Miután a loungeba vezető végtelenül hosszúnak tűnő mozgólépcső alján ellenőrizték a beszállókártyáinkat, először az étterem felé vettük az irányt, hogy megejtsük a harmadik reggelit vagy az első ebédünket, ha úgy jobban tetszik. Ehhez még egy emeletet kell megmászni egy szökőkutas medence fölötti hatalmas csigalépcsőn.
Az étkezés büfé jellegű, nemzetközi és helyi fogások is megtalálhatóak, természetesen mindig a napszaknak megfelelően. Ami persze nem biztos, hogy egyezik az ember belső órájával. Alig telepedtünk le az egyik asztalhoz, máris odaperdült a számtalan pincér egyike, hogy felvegye az ital rendelést, mert azt ők hordják az asztalokhoz. A büfé választékának tanulmányozása közben majdnem hangosan felnevettem, mikor megláttam a Hungarian Goulash tálat. Az ember utazik több ezer kilométert, erre ez várja érkezéskor. Persze ez a pörkölt változata volt a gulyásnak, amit természetesen meg kellett kóstolnom, de egyébként maradtam az arab fogásoknál. Igen megkedveltem az arab hummuszt (amit néha egy, néha két m-mel írok), ami egy csicseriborsó alapú mártogatós szósz.
Ha érdekel még több részlet és kép, valamint szeretnél megtudni pár hasznos tippet a lounge-ról, látogasd meg a Patreon oldalamat, ahol exkluzív tartalmak várnak.
Miután jóllaktunk, az alsó szinten néztünk körül. A hatalmas tér nagy részét kanapék és fotelek foglalják el, melyek egy részéhez tablet is tartozik, amin az utasok a csatlakozásokat tudják figyelemmel követni. Helyenkét teakonyhákat helyeztek el, ahol vizet, teát és kávét lehet vételezni. A lounge másik végén egy második, bisztró jellegű étterem található, ahol inkább szendvicseket és salátákat lehet fogyasztani. Emögött találhatóak a zuhanyzók és a csendes szoba, ahol rendkívül kényelmetlen lábtartós fotelekben lehet megkísérelni a szundítást.
Természetesen lezuhanyoztunk és ruhát váltottunk, ami nagyon üdítően tud hatni utazás közben, főleg egy hat órás út után és egy tizenöt órás út előtt. Azt a kevés időt ami maradt, a lounge foteljeiben töltöttük, aztán indultunk is, hogy beszálljunk az előzőnél is izgalmasabb repülő útra Sydneybe, amit a komplett fedélzeti bárral felszerelt Airbus A380 géppel repüli a Qatar Airways.
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kérlek látogasd meg a Patreon oldalamat, ahol az utazások támogatásáért cserébe exkluzív tartalmakhoz is hozzáférést biztosítok. Kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.