Új Upper Class székek a Virgin Atlantic gépeken

Hírek

virgin-atlantic-a350-1000-700x218.pngEgy újabb, régen várt kabin elrendezés látott ma napvilágot. A múlt hónapban bejelentett British Airways székek után most a Virgin Atlantic is leleplezte az új business - azaz a cég elnevezésében Upper Class - székeit. Az eddigi szűk, kevés tárolóval rendelkező székekre már elég sok panasz érkezett az utóbbi években, így ismét izgatottan várta mindenki az új jövevényeket, melyek az újonnan érkező Airbus A350-1000 gépeken debütálnak, hasonlóan a BA székeihez. (képek forrása: Virgin Atlantic)

image.pngAz eddig alkalmazott székek (jobbra) halszálkás kialakítást követtek, azaz mindenkinek a lába nézett a folyosó felé. Ez azt is jelentette, hogy az ablakokhoz hátra kellett fordulni, ami sokaknak - érthetően - nem tetszett.  A szék nem rendelkezett túl sok tárolóhellyel, az asztal kicsi volt, viszont cserébe a személyzet segítsége kellett az ággyá alakításhoz, ugyanis gyakorlatilag egy bukó mozdulattal fejjel lefelé kellett átfordítani az ülést. A TV-t az oldalfalból kellett kihajtani, ami azt jelentette, hogy taxizás, felszállás és leszállás közben nem lehetett filmet nézni. A fedélzeti bár kimerült egy dizájnosabb fedélzeti konyhában és egy bárpultban. Egy szó, mint száz, volt mit javítani a színvonalon, lássuk, mi változik mostantól.

1_virgin-atlantic.jpgVegyük sorra a pozitív változásokat, ez lesz a rövidebb lista. Az ülések mellett most már van tároló asztalka, azaz szélesebb a hely, kevésbé koporsó érzetű a dolog. Univerzális dugaljon és USB portokon keresztül tudjuk a készülékeinket tölteni. A középső helyeken az eddig fix fal helyett egy mobil elválasztó van, így ha van kedvünk, könnyebben tudunk a partnerünkkel beszélgetni. A folyosó felőli oldalon is van egy kis ajtó, ezzel azonban nem zárható be teljesen a fülke, csak hunyorítva hívható "suite"-nak, ahogy a Virgin elnevezte. Az ülések elrendezésében pozitív változás, hogy míg középen továbbra is az utasok lába van a folyosó felé, az ablak mellett ülők az ablak felé vannak pozicionálva. Apró figyelmesség, hogy a hangulatvilágítás ülésenként egyedileg állítható. A fedélzeti bár az átalakítás után az eddigi bárszékek helyett biztonsági övvel ellátott foteleket kapott, így az utasok választhatnak, hogy turbulencia közben itt, vagy a saját helyükön borítják ki az italaikat.

0_virgin-atlantic.jpgJöjjenek a negatív dolgok: az ülés asztalkája kicsi és a falról kell lehajtogatni, ami több okból sem szerencsés. Először is, csak egy sarkánál van felfogatva, így valószínűleg kevésbé stabil, mint a kevésbé elterjedt, sínen csúszó változatok. Másodsorban, a szék elhagyásához fel kell hajtani, így étkezés közben a szék foglyai az utasok. A TV továbbra is a falból hajtható ki, tehát hiába vannak külső kamerák szerelve a gépekre, az utasok soha nem nézhetik meg a fel- és leszállást. A szék elhagyásához ezt is vissza kell hajtani. A szomszéd felőli elválasztó fal elhúzva is takar, így előre kell hajolni a beszélgetéshez, bár ez még mindig jobb, mint ami eddig (nem) volt. Mint már írtam, a fülke ajtó csak félig húzható el, így a vezető légitársaságokhoz hasonló privát szféráról továbbra is csak álmodozhatnak a Virgin utasok. A légitársaság közleménye szerint ők egy szociális légitársaság akik nem akarják az utasokat elzárni. Jó duma, kár, hogy a zárható kupé esetén az utas döntheti el, mit akar, függetlenül a légitársaság politikájától. Vagy a Virgin légiutas-kísérők oda akarnak ülni az ágy végébe, mikor alszik az ember? A fedélzeti bár továbbra is az egyik konyha helyén van kialakítva, így elég szűkös a hely, az Emirates és a Qatar gépeken megszokott személyzettel ellátott bárpult szóba sem jöhet. A kiadott képek alapján igazából bárpult sem lesz.

2_virgin-atlantic.jpgA British Airways székekhez hasonlóan ismét vegyes érzéseket okozott az új kialakítás. Egyáltalán nem rossz - főleg ahhoz képest ami volt - de ha a vadonat új termék már most sem mondható formabontónak és egyedinek, akkor nagyon hamar el fog avulni. Márpedig semmi olyat nem tudott mutatni a szék, amitől megdobbant volna bárkinek is a szíve. Biztonsági játékot játszik tehát a Virgin Atlantic, persze ismerve az amerikai szokásokat, valószínűleg nem is igényli az utazóközönség az extravagáns megoldásokat.

< Előző hír          Következő hír >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kérlek látogasd meg a Patreon oldalamat, ahol az utazások támogatásáért cserébe exkluzív tartalmakhoz is hozzáférést biztosítok. Kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.