Camber Sands

Angliai tengerpart

Az angliai időjárásról mindenkinek a borús, hideg, esős idő jut eszébe. Csakhogy nyáron közel sem olyan rossz a helyzet és néha kifejezetten kánikula tud lenni. Ilyenkor pedig mindenki vízpartra rohan, távolságtartás ide, fertőzésveszély oda.

Csakhogy éppen a rövid és csapadékosabb nyár, nomeg a fürdőkultúra hiánya miatt, a britek nincsenek túl sok fürdési lehetőséggel ellátva. Kevés a strand és azok is kicsik, a természetes tavakban pedig amint láttuk vagy tiltják a fürdést, vagy csak nevetséges körülmények között lehet fürdésre emlékeztető valamit végezni. Ezért a forró napokon megindul a sziget lakossága a partok felé, néha akár órákat utazva, hogy a tengerben fürödhessen. Így tettünk mi is, de próbáltunk egy kevésbé népszerű helyet megcélozni, hogy elkerüljük a legnagyobb tömeget.

Ezért a népszerű Bournemouth és Brighton helyett egészen a Camber Sands tengerpartig autóztunk. Ez félúton van Hastings és Folkstone között, ha ez mond valakinek valamit. Majdnem két óra volt az út, így biztos volt, hogy nem mi leszünk az elsők a parton. Ezt megerősítette az a kocsisor is, ami az úton araszolgatott, pedig a navigáció  eleve a két odavezető út közül a hosszabbat ajánlotta fel, valószínűleg a másik úton lévő dugó miatt.

Kövesd barangolásunkat Utazó Tódi térképén a képre kattintva:

Camber falu valószínűleg a háta közepére kívánja a tömeget, minden talpalatnyi helyet parkoló autók foglaltak el, sok helyen a lakók raktak ki kézzel írt táblákat a kapubejárók elé. A falu kétharmada ráadásul kemping és nyaraló, így garantált az embertömeg. Kilométer hosszan húzódik a homokos partszakasz, ennek megfelelően a kijelölt parkolók is. Egy részük ingyenes, de azok megteltek mire odaértünk, viszont a fizetős parkolókban volt még hely. A parkolódíjak hajmeresztőek, egy napra 10 fontot is elkérnek, amiért cserébe a porba felfestett helyekre lehet parkolni.

Érdekes módon nem sok jelét láttuk annak, hogy a falu készült volna a tömegre és kiaknázná az üzleti lehetőséget. A parton lévő néhány épület mellett a faluban sehol sem volt kocsma, kisbolt, strandfelszerelés bolt, büfé, kolbászos, étterem, stb. pedig máshol ezek minden épkézláb tengerpart kötelező kellékei.

Apálykor érkeztünk a partra, figyelmeztettek is hangosbemondón, hogy mostantól emelkedni fog a víz, figyeljen mindenki a cuccokra. A part meglehetősen lapos, így a dagállyal emelkedő víz széles sávot hódít vissza szinte percről percre. Nem mondom, hogy egyedül voltunk, de a széles parton lazán elfértünk, így nem volt gond a távolságtartás, bár az egyre csökkenő területen egyre nőtt a népsűrűség. A kavicsos homokban felállítottam az előző nap vásárolt kis napvédő sátramat és befészkeltem magam az elkövetkező pár órára.

Párom elment kipróbálni a vizet, ami a Balaton déli parthoz hasonlóan alig mélyül, majd váltottuk egymást. Az kiderült, hogy az angol strandok sajnos rosszul vannak összerakva. Amíg térdig ér a víz, kellemesen meleg, az ember szinte alig várja, hogy belemerüljön. De ahogy emelkedik a víz, egyre hidegebb lesz, combközépnél búcsút mond az ember a lubickolásnak, derékmagasságban pedig már egyáltalán nem tűnik jó ötletnek nyakig merülni. Én is itt fordultam vissza és bármennyire hívogató is volt az ötlet, ahhoz túl büszke voltam, hogy az élelmes nyugdíjasokhoz hasonlóan a térdig érő vízben ülve hűsöljek.

Mivel a dagály miatt egyre kevesebb lett a hely és egyébként is szerettük volna elkerülni a több száz autó okozta dugót hazafelé, már három óra körül visszaindultunk. Egy útfelújításnál félsávos lezárás miatt (ahol nem dolgozott senki) így is sorban álltunk egy fél órát. Bele sem merek gondolni, mekkora dugó lehetett később. Az ország népszerűbb strandjain kialakult áldatlan állapotokról a hírekben is lehetett hallani, gyakorlatilag egymás szájába értek az emberek. Előző hétvégén a kocsmák is kinyitottak, így hamarosan valószínűleg a grafikonokon fogjuk viszontlátni ezeket az embereket.

< Előző bejegyzés          Következő bejegyzés >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.