Bewl Water

Duzzasz-tó

Miután a gondtalan külföldi nyaralás továbbra is csak vágyálom a folyamatosan változó utazási szabályok miatt, továbbra is a kocsival elérhető vidéki célpontokon éljük ki a nyaralási vágyunkat. Miután meglátogattunk egy-egy Country Parkot és a tengerpartot, úgy döntöttünk egy nagyobb helyszínt nézünk meg, méghozzá két, fél éve nem látott ismerősünkkel.

A találkozót a Bewl Waterhez beszéltük meg, ami szintén Kent megyében, az A21 főút mellett található mesterséges tó. Az utolsó pár mérföldön most is volt egy kis dugó, mert egy szakaszon a 2x2 sávos főút kétsávosra szűkül.

A duzzasztógát ötlete már a második világháború után felvetődött, hogy a növekvő dél-kelet angliai lakosság számára biztos ivóvíz utánpótlást biztosítsanak. A helyszín keresésekor fontos volt, hogy a gát anyagául szolgáló agyag és kő minél közelebb elérhető legyen, a beruházás ne érintsen sok embert és fontos nemzeti infrastruktúrát. A Bewl völgy minden feltételnek megfelelt, így eldőlt, hogy itt fog megépülni a tározó. Az építkezés végül 1973-ban kezdődött el, a 900m hosszú gát agyagból, homokkőből, valamint a hullámzás ellen védő beton burkolatból áll, mögötte pedig egy szabálytalan, 770 hektáros tó jött létre.

Bár a tó körül több helyen van parkoló és akár szállás lehetőség is, az északi oldalon található a legnagyobb komplexum. Itt több, nagyméretű füves parkoló várja a vendégeket a tó körül, a népszerűség miatt a tengerpartihoz hasonló parkolódíjakkal.

Kövesd barangolásunkat Utazó Tódi térképén a képre kattintva:

Kiépítettség tekintetében veri az eddigi helyeket, a központi épületegyüttesben nem csak a szokásos büfé, de étterem, WC és lézer harc pálya is van. Az épület és a tó közötti széles lankás rétre számtalan család települt ki nagy pokrócokkal, piknik felszereléssel és rengeteg kutyával. A rét két oldalán több játszótér is van, amelyek különböző korcsoportoknak kínálnak játékokat. Az egyikben még egy komoly, hajó alakú fa mászóka is van.

A réttől kicsivel távolabb található a csónakház ahol csónakokat és koronavírus-mentes időkben vízibicikliket lehet bérelni. Mivel a paddleboardozás valami miatt tiltva volt, ezért a jogi kiskaput megtalálva páran szörfdeszkán állva eveztek. A tavon egyébként felfújható ugrálóvár és mászóka komplexum is van, amire érdekes módon csoportokban engedtek embereket.

Mi a sokaságtól kicsivel odébb telepedtünk le és eszegettünk egy kicsit. A tavon az aqua park felfújható ugrálóvárai és mászókái mellett vitorlás oktatás folyt és néhány horgász is próbálkozott fogni valamit a tó túlfolyó betonszerkezetének árnyékában. A rövid piknik után a gáton végigsétálva keleti irányban indultunk.

20200711_135027.jpgA széles ösvényen a gyaloglók és a kerékpárosok elég nagy forgalmat generáltak, így egy mérföld után inkább letértünk az útról és egy rövid erdei szakasz után egy hatalmas, lejtős rétre értünk, ahonnan egy kis kilátás is nyílt a tóra, meg a partján lévő szőlőföldre. Bár közel volt a fő ösvényhez, itt mégsem volt egy teremtett lélek sem, aminek nagyon örültünk és nyugodtan tudtunk nézelődni és beszélgetni. Még egy parti társasjátékot is lenyomtunk, majd egy másik ösvényen legyalogoltunk a fő útvonalra és visszaindultunk a központhoz. Ott még egy jutalom jégkrém erejéig leültünk, majd elváltunk egymástól és hazaindultunk.

A country parkokhoz hasonlóan ez a helyszín is kielégít minden igényt. Sportoláshoz, túrázáshoz ugyanúgy megfelel, mint családi összejövetelekhez és a gyerekek lefárasztásához.

< Előző bejegyzés          Következő bejegyzés >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.