MÁV Üzleti Váró
Eredetileg egy posztot szántam a Keleti pályaudvaron található MÁV üzleti várónak és a MÁV 1+ prémium osztály szolgáltatásnak, de mivel a kettő között ég és föld a különbség, így nem volt kedvem egy kalap alá venni őket.
A vonatindulás előtt már egy órával kint voltam a Keleti pályaudvaron, hogy legyen időm kipróbálni a jegyemhez járó üzleti várót, melyről a jogosult utasok többsége nem is tud. A várót többek között az 1. és (update 2024. március) 1+ osztályon utazók, a hálókocsi jeggyel, illetve a START Klub VIP kártyával, továbbá az Eurail, Interpass és European East Pass 1. és business osztályán utazók, és a ... na jó, inkább nézze meg mindenki a MÁV honlapját, mert rengeteg opció és kombináció létezik, amik között elég nehéz eligazodni. Ha a jegyünk nem jogosít fel a használatra, belépő is vásárolható.
Az Üzleti Váróterem / Business Lounge a 9. vágány mellett található, belépve egy felújított, kulturált teremben találja magát az ember. Az egyik oldalon dohányzó asztalok köré rendezett fotelek, a másik oldalon a recepció és a büfépult, hátul pedig egy üzleti sarok foglal helyet.
A terem tágas, barátságos szürke-kék színvilág és kellemes anyagok jellemzik. A fotelek kényelmesek és a magas háttámla még némi diszkréciót is biztosít. Az asztalok mellett konnektorok és USB portok, az üzleti sarokban pedig vezetéknélküli töltőpontok is vannak. Külön kiemelendő, hogy a váróhoz WC is tartozik.
A várót az Utasellátó üzemelteti, így a felszolgáló személyzetet is ők biztosítják. A végtelenül kedves hölgy gyorsan ellenőrizte a jegyemet és már helyet is foglalhattam. Régebben önkiszolgáló módon üzemeltek, de most már szervíz is van, ezért megkérdezte mivel szolgálhat és gyorsan fel is sorolta a választékot.
Az ingyenes választékba tartoznak a rostos- és szénsavas üdítők, szendvicsek, péksütemények, kávék és teák, külön felárasak a cukrászsütemények, palacsinták és az alkoholos italok. Véleményem szerint a választék több, mint kielégítő, egy belföldi utazás előtt ennél nem is kell több.
Mikor ott voltam, szinte teljesen üres volt a váró, melynek oka az lehet, hogy sok első osztályú utas nem is tudja, hogy létezik és igénybe vehetik, erre érdemes lenne felhívni a jegyvásárláskor vagy utána a figyelmet. A felszolgáló hölgy szerint szokott lenni azért teltház is, ezek szerint jó időben mentem.
A várót a vonatindulás előtt - és egyes esetekben érkezés után is - egy vagy két órára lehet igénybe venni a jegy típusától függően. A rövid, személyes tapasztalatom alapján aki ide betér, kulturált környezetben töltheti el az időt, miközben kedves kiszolgálásban van része.
A váró egyetlen hibája az, hogy egyetlen. Sem a többi budapesti, sem a nagyvárosi pályaudvarokon nincs hasonló váró, pedig egy menettérti jeggyel joggal várna el az ember hasonló szolgáltatást mindkét kiindulóponton. Ezt a hiányosságot lehetne csökkenteni azzal, ha a várót érkezés után is minden esetben lehetne használni. A második hiba az volt, hogy beleéltem magam abba, hogy a vasútnál működhetnek a dolgok. Aztán kiléptem az ajtón és megcsapott a MÁV-valóság...
< Előző bejegyzés Következő bejegyzés >
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.