Évadzáró

2021

Idén is a járvány határozta meg az utazási lehetőségeket és desztinációkat, szerencsére sikerült külföldi és belföldi utakat is bezsúfolni abba az időszakba, amikor lehetett utazni.

Csakúgy mint tavaly év végen, idén sem könnyű összefoglalót írni az év utazásairól. Illetve éppenhogy túl könnyű, hiszen az év nagy részében a lezárások és korlátozások miatt nem igazán tudtunk kimozdulni. Hol van már az az idő, mikor évente 30+ repülőjáraton ültünk és 30-40 napot töltöttünk utazással. Idén ráadásul a fogadó országok szabályai sokszor jobban sújtották az Egyesült Királyságot a Magyarországra vonatkozókhoz képest, így csak fájó szívvel néztük, hogy otthonról lehetett volna utazni, de innen indulva nem.

Az év azzal kezdődött, hogy az Egyesült Királyság november vége óta lockdownban ült, az országot sem lehetett elhagyni, csak nyomós indokkal. Így tavasszal kénytelen-kelletlen belföldi utakat szerveztünk magunknak, kocsival jártunk be pár dél-kelet angliai kisvárost: Chippenham & Bath; Corhampton. Ezek hangulatos hetvegi kirándulások voltak, de nem pótolhatták az igazi vakációkat.

Május környékén megkaptuk az első oltásunkat, majd pont időben a másodikat ahhoz, hogy júniusban - az év első külföldi útjára - már beoltva induljunk. A ciprusi nyaralás volt "A nyaralás" idén, ez volt az egyetlen külföldi, nyári strandolós, semmittevős utunk. Olyan jó volt végre elszabadulni a szottyos Angliából, hogy azt el sem tudom mondani. Larnaca és Paphos környékét is bejártuk és számos strandot kipróbáltunk. A napsütés és a strandolás mellett végigkóstoltuk a mediterrán konyha fogásait is, melyre már szintén ki voltunk éhezve az angol tél után.

Ezt egy hosszú magyarországi út követte: több hónapos egyezkedést és szervezést követően párommal mindketten engedélyt kaptunk a cégeinktől, hogy Magyarországról dolgozzunk, így hét hetet Budapesten töltöttünk. Igazából ez volt a pozitív hozadéka a járványnak, hiszen az azt megelőző időszakban, bár semmilyen technikai és jogi akadálya nem lett volna, ez nem jöhetett volna létre. A járvány azonban rákényszerítette a munkáltatókat a flexibilis távmunka bevezetésére. Mivel az addig megszokott, egy-két hetes hazalátogatásokat ellehetetlenítették a karantén intézkedések, Angliában sok külföldi munkavállaló kilátásba helyezte a felmondást és végleges hazaköltözést. Így azonban mindenki megkapta amit akart és kiderült, hogy az otthoni munka után a külföldi munka sem lehetetlen.

Magyarországi tartózkodásunk főleg belföldi kirándulásokkal telt, ellátogattunk Miskolcra és Tokajba és  tettünk egy mini dunántúli körutat, a végén pedig Szlovéniába is átmerészkedtünk. Sikerült feltöltődnünk az otthoni ízekkel és tájakkal, ami ismét sokat lendített a hangulatunkon.

Kora ősszel még gyorsan elugrottunk barcelonai ismerőseinkhez "bestrandolni őszire", majd megkezdtük a téli begubózást. Bár egész évben abban bíztunk, hogy az oltások segítségével végre felülkerekedhetünk a járványon, az omikron variáns új csavart hozott a történetbe. Az Egyesült Királyságbeli gyors terjedése novembertől kezdve egyértelművé tette, hogy télre megint kár tervezni bármit is. Jelenleg a kérdés az, hogy örülünk-e neki, mert ha valóban egy sokkal fertőzőbb de enyhébb mutációként söpör végig a világon, akkor az influenza járványokhoz hasonló "kellemetlenség" felé tolhatja el a járvány lefolyását, de ha annál komolyabb, akkor jobb lesz újra kalibrálni az oltásokat. És innentől valószínűleg az influenzához hasonló macska-egér harc kezdődik évente változó mutációkkal és azokhoz igazodó oltóanyaggal.

Emiatt az idei évre várt bizonytalanság jövő évre is kitolódik és a karantén és tesztelési szabályok letisztulása helyett megint bizonytalan az egyes országok válasza. Több ázsiai ország is megint zár, többek között Thaiföld is, akik úgy néz ki, kb. egy hónapra nyitották meg az országot, mielőtt az új variáns miatt újra bezárkóztak volna.

Becslésem szerint a jövő évben megint azzal lehet számolni, hogy a nyári utazások nagy valószínűséggel zöld utat kapnak, de a téli időszakban semmi sem garantált - ehhez mérten kell flexibilis repülőjegyeket és hotel foglalásokat eszközölni.

< Előző bejegyzés          Következő bejegyzés >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.