MÁV prémium osztály - második nekifutás

Vigaszágas forduló

20220711_170550.jpg

A múltkori próbálkozás után úgy gondoltam adjunk még egy esélyt a MÁV prémium osztályának. Vigaszágon simán nyerő lehet, mert a "műszaki hiba miatt nem közlekedik" állapothoz képest csak jobban teljesíthet. Ez így is történt, de messze nem volt tökéletes az élmény.

Az utazást most is az Üzleti Váróban kezdtem a kilences vágány mellett. Ezúttal délután érkeztem, de így is szinte üres volt a hely, rajtam kívül mindig csak egy ember volt. A húsz percemmel talán én tartózkodtam bent a legtovább, átlagban tíz percre ugrottak be az emberek. Mielőtt a kényelmes fotelek egyikébe letelepedtem, kipróbáltam a mellékhelyiséget is. Elégedetten nyugtáztam, hogy az is elegáns és tiszta, továbbá van folyékony szappan és kézfertőtlenítő is.

20220711_164917.jpg

Uzsonnára baracklevet és sonkás szendvicset rendeltem. Mindkettő hamar megérkezett és külön örültem, hogy a sonkás szendvics grillezve, olvadó sajttal jött. Mikor udvariasan vissza akartam vinni a tányért a pultra, már félúton kikapta a kezemből a kedves felszolgáló hölgy. Kértem még pár baracklevet és megdézsmáltam az asztalon lévő csoki készletet. A felszolgálás mellett a hölgyek utastájékoztatást is adtak, gyorsan útba igazítottak egy angolul érdeklődőt Kelenföld felé, mert a bécsi vonat onnan indult vágányzár miatt. Hogy nem minden megy zökkenőmentesen a vasútnál, egy gyerekkel beeső, elcsigázott házaspár jelezte, akik négyszázhúsz perc késéssel, nem őszinte mosollyal érkeztek valahonnan. A váró talán egyetlen hibája továbbra is az, hogy kizárólag a Keleti pályaudvaron van, pedig aki menettérti jegyet vesz, joggal várna el ugyanolyan ellátást mindkét irányban. Ezt ellensúlyozhatná az, ha legalább érkezés után be lehetne menni, de ez egyelőre a nemzetközi forgalomban,  hálókocsiban utazók privilégiuma.

20220711_163003.jpg

A kocsi a vonat végére szépen be volt sorolva, de ez ugye még nem garancia arra, hogy el is indul a vonattal. Most szerencsére összesen annyi fennakadás volt, hogy a négy kocsiajtóból egy nem működött, de kicsire nem adunk, van rajta elég. A bőröndöm és a hátizsákom is vígan elfért a mély felső tárolón. Ötletes módon üvegezett az alja, így alulról is látszik, ha fennmarad valami. A belső kialakítás egyébként tetszetős, a plafonon és az ablak körül is rejtett LED csíkok adnak háttérvilágítást. Mindkét üléssor felett van kijelző, amin a menetrendi és valós érkezési idők is követhetőek.

20220711_175216.jpg

20220711_175315.jpg

20220711_172048.jpgAz ülés hosszútávon is kényelmes és jól párnázott, főleg az első osztály üléseihez képest, melyket szintén kipróbáltam. Személy szerint jobbban szeretem a textil ülést, mint a bőrt, de ez egyéni ízlés. Ahogy már a múltkor mondtam, teljesen felesleges volt lábtartós, mozgatható üléseket beszerelni, mert ha szemben ül valaki - és az esetek többségében ez így lesz - nem lehet kihasználni.

A kartámasz puha és széles, az oldalsó asztalka pedig elég teret és tárolóhelyet biztosít. Apropó, a kartámaszból extra asztalka hajtogatható ki, ami elég nagy egy laptophoz, bár kicsit féloldalas. Az üléshez fényerő állítható olvasólámpa is jár. A fülkevilágítás és a hőmérséklet elvileg az oldalsó asztalon lévő érintőképernyővel állítható, de ez most nem működött, gondolom központilag volt beállítva.

20220711_173741.jpg

Az 1+ prémium osztályú jegyhez a büfében ingyenes meleg ital jár. A büfé kínálata változatos, az árakat elég nehéz megítélni, de a bolti és éttermi árak közé pozícionált árfekvést nem tartottam rossznak. Mondjuk van egy-két érdekes tétel amikről sosem fogjuk megtudni mennyit adnak el egy évben, ugye zöldséges lencseragu? Sajnos a büfé rész kialakítása elég minimális, az alacsonyan lévő ablakok előtt csak egy keskeny könyöklő van, amin állva lehet fogyasztani. A Start burgerre keresztelt hamburger  a csalamádé miatt nem az én műfajom, de kipróbáltam és teljesen vállalható. Tisztességes méretű és finom, de nyilván nem kézműves minőségű. 

20220711_180225.jpg

20220711_180249.jpg

20220714_192746.jpg

Összességében pozitív volt az utazás, bár volt pár negatívum. A fülke elég szemetes és piszkos volt, pedig azt hinné az ember, hogy ha a Keleti pályaudvaron van arra idő, hogy fél órával indulás előtt már bent álljon a vonat, akkor arra is van idő és kapacitás, hogy kitakarítsák. Nyilván a k. anyját annak az utasnak, aki az ülés mögé dobálja a pisztácia héjat, de azért ki lehetne takarítani. (Azért el kell ismerni, itt a szemét is prémium, nem valami proli szotyihéj) Ugyanígy a szórólapot a felső tárolóból és az üléshez tartozó fakkból, meg a morzsákat az ülés hajlataiból és a süllyesztett érintőképernyőről. Nahát, újabb tervezési baki: ha a kijelző nem lenne besüllyesztve, akkor magától megoldódna a probléma. A visszaúton ugyanabban a fülkében ültem, mert felismertem a pár nappal ezelőtt már felfedezett sár-por nyomokat az egyik ülés lábtartóján. Ezek szerint a nap(ok) végén sincs takarítás.

Az odaúton nem működött az egyik kocsiajtó, a fülke világítás- és hőmérséklet szabályozása, az ablak alatt ki volt lazulva egy takaróelem és az egyik ülés alatt egy csavar hevert. Nos, a visszaútra mindezek megoldódtak, ami vagy azt jelenti, hogy nagyjavításon vett részt azalatt a három nap alatt a kocsi, vagy a napi karbantartás ilyen jó.

20220711_171006.jpg

20220714_182853.jpg

És jöjjön az a rész, ami talán a legjobban meglepett. Tartsanak felfuvalkodott hólyagnak, de nem hiszem, hogy az "önköltségen" utazó jegyvizsgálóknak illene beülniük a szabad prémium ülésekre. Elvégre a pincér sem ül le az étteremben az asztalunk végén szabadon maradt helyre, ha pihenni akar. De ha már a jegyvizsgálók beülnek a prémium ülésre, nem hiszem, hogy a cipőt levéve kellene nyújtózkodniuk az üléseken. De ha már beülnek és nyújtózkodnak, akkor végképp nem hiszem, hogy a szomszéd kocsiban utazó kollégáikkal kellene mobiltelefonon beszélniük húsz percen keresztül. De ha már bejönnek, nyújtózkodnak és telefonálnak, nem hiszem, hogy az utasok előtt kellene hangosan megbeszélniük a beosztásaikat illetve a nyugdíjazási lehetőségeiket. Ezzel kapcsolatban kikértem az ügyfélszolgálat véleményét, várom a visszajelzést.

Mivel az egyik elsőosztályú fülke teljesen üres volt, azt is kipróbáltam. Ez a hagyományos fülke felújított változata, a prémium fülkéhez képest kevesebb dizájnnal, a négy helyett hat darab hagyományos üléssel csendes fülkeként hirdetve. Itt egy darab hőmérséklet és világítás állító kijelző van a fülkeajtó mellett és információs kijelzőből is egy van az ablak felett. Az ülésnek minimális állítási lehetősége van, az üléspárna alatti kis fogantyúval lehet előre-hátra tologatni. Őszintén szólva meglepően kemény volt az ülés, emlékeim szerint még a másodosztály ülései is jobbak. Itt nyilván kevesebb hely jut egy utasra, de a karfák legalább szélesebbek a másodosztálynál, így el lehet férni feszengés nélkül.

20220714_191242.jpg

Örülök, hogy végre sikerült kipróbálni a prémium osztályt, de nem vagyok biztos benne, hogy megéri a plusz pénzt. Persze "luxus" cikkek esetében nem lehet ár/érték arányt számolni, ha megengedheti az ember, akkor kifizeti és kész.

 < Előző bejegyzés          Következő bejegyzés >

Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még többet megtudni, kövesd a blog Facebook oldalát és Instagram profilját is, ha pedig van blog.hu felhasználói fiókod, a jobb felső sarokban beállíthatod követésre a blogomat, így értesítést kapsz, ha új cikk jelenik meg.